Sjefen i Sparebanken Vest tror det er mer å hente på å differensiere kundenes ulike behov

Konsernsjef Jan Erik Kjerpeseth mener at kundeutbytte, personlig relasjon, enkle digitale tjenester og samfunnsengasjement i sum gir Sparebanken Vest en særegen posisjon i konkurransen mot de andre bankene.
Konsernsjef Jan Erik Kjerpeseth sier Sparebanken Vest må utvikle tjenester på kundenes premisser. | Foto: Eivind Senneset, Sparebanken Vest
Konsernsjef Jan Erik Kjerpeseth sier Sparebanken Vest må utvikle tjenester på kundenes premisser. | Foto: Eivind Senneset, Sparebanken Vest

– Det er sterk konkurranse i det norske markedet med et betydelig prispress. Det tror jeg også er med på å presse digital utvikling og det er også noe av grunnen til at norske banker er langt fremme på digitalisering med en fremvoksende og spennende fintech-næring. Dette vil bare akselerere videre i årene fremover, sier konsernsjef i Sparebanken Vest Jan Erik Kjerpeseth, til FinansWatch.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også