FinansWatch

Sjefen i Sparebanken Vest tror det er mer å hente på å differensiere kundenes ulike behov

Konsernsjef Jan Erik Kjerpeseth mener at kundeutbytte, personlig relasjon, enkle digitale tjenester og samfunnsengasjement i sum gir Sparebanken Vest en særegen posisjon i konkurransen mot de andre bankene.

Konsernsjef Jan Erik Kjerpeseth sier Sparebanken Vest må utvikle tjenester på kundenes premisser. | Foto: Eivind Senneset, Sparebanken Vest

– Det er sterk konkurranse i det norske markedet med et betydelig prispress. Det tror jeg også er med på å presse digital utvikling og det er også noe av grunnen til at norske banker er langt fremme på digitalisering med en fremvoksende og spennende fintech-næring. Dette vil bare akselerere videre i årene fremover, sier konsernsjef i Sparebanken Vest Jan Erik Kjerpeseth, til FinansWatch.

Siste utgave av World Retail Banking Report slår fast at pandemien skaper økt konkurranse om kundene, og at 75 prosent av norske bankkunder er villig til å bytte bank for å få bedre digitale og individualiserte tjenester.

Les hele artikkelen

Få 21 dagers fri tilgang.
Ingen kredittkort nødvendig.

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Les også

Relaterte

Siste Nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger