Sparebanken Vest har feilsendt 2000 tekstmeldinger
![Foto: Sparebanken Vest](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12738189.ece/ALTERNATES/schema-16_9/6cba866b-f0c8-489d-8d6b-6002cd3ed1ee.jpg)
– Jeg vil understreke at dette er svært beklagelig. Vi jobber nå med å se på hvilken tiltak vi skal gjøre, sier kommunikasjonssjef Johannes Dobson til BT/E24.
Ifølge avisen er det snakk om 2.000 sms-er som er sendt ut med feil bedriftsnavn, mens resten av innholdet er riktig og bedriftene er aktuelle for oppdateringene.
Ifølge BT/E24 står det følgende i de feilsendte tekstmeldingene:
«VIKTIG! Vi har sendt et brev til (navn på bedrift) i forhold til myndighetskrav om oppdatert kundeinformasjon. Du får denne påminnelsen fordi du er registrert som daglig leder eller kontaktperson. Vi minner om at siste svarfrist er mandag 15. mars for å unngå at kontoene til bedriften blir sperret.»
Dobson sier det er for tidlig å peke på hva som er årsaken, men at de jobber med å få full oversikt over omfanget.
I februar hadde også Sparebanken Vest et lignende tilfelle da banken sendte ut betalingspåminnelse om en navngitt kunde ved et uhell til 4.000 andre kunder.