Sparebanken Vest har feilsendt 2000 tekstmeldinger

Banken jobber nå på å se hvilke tiltak de skal gjøre, men kommunikasjonssjef Johannes Dobson sier det er for tidlig til å si hva som er årsaken.
Foto: Sparebanken Vest
Foto: Sparebanken Vest

– Jeg vil understreke at dette er svært beklagelig. Vi jobber nå med å se på hvilken tiltak vi skal gjøre, sier kommunikasjonssjef Johannes Dobson til BT/E24.

Ifølge avisen er det snakk om 2.000 sms-er som er sendt ut med feil bedriftsnavn, mens resten av innholdet er riktig og bedriftene er aktuelle for oppdateringene.

Ifølge BT/E24 står det følgende i de feilsendte tekstmeldingene:

«VIKTIG! Vi har sendt et brev til (navn på bedrift) i forhold til myndighetskrav om oppdatert kundeinformasjon. Du får denne påminnelsen fordi du er registrert som daglig leder eller kontaktperson. Vi minner om at siste svarfrist er mandag 15. mars for å unngå at kontoene til bedriften blir sperret.»

Dobson sier det er for tidlig å peke på hva som er årsaken, men at de jobber med å få full oversikt over omfanget.

I februar hadde også Sparebanken Vest et lignende tilfelle da banken sendte ut betalingspåminnelse om en navngitt kunde ved et uhell til 4.000 andre kunder. 

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også