FinansWatch

Kunde hadde ikke betalt lånet i tide – banken sendte SMS til 4.000 andre

Sparebanken Vest sendte torsdag morgen ut en melding til 4.000 av sine kunder, der de opplyste at en navngitt person ikke hadde betalt lånet sitt i tide.

Foto: Sparebanken Vest

Meldingen, som ble sendt ut torsdag morgen, skulle påminne en lånekunde om en manglende innbetaling ved forfallsdato.

– Vi jobber nå på spreng for å se hvor mange som har fått denne meldinga. Det er et betydelig omfang. Per nå ser det ut til å være rundt 4.000 av bankens kunder. Vi ber dem se bort fra den SMS-en, sier kommunikasjonssjef Johannes Dobson i Sparebanken Vest til NRK , som først omtalte saken.

Banken vet ikke om feilen har automatisk eller manuell årsak, men har kontaktet den berørte kunden og beklaget på det sterkeste.

– Vi vil følge opp med vedkommende i ettertid, sier Dobson, som må komme tilbake til om kunden får erstatning for forholdet.

Banken varsler at den vil gjennomføre tiltak for å forhindre at noe lignende skjer igjen.

Mer fra FinansWatch

Danske Bank anket bedrageri-dom

Danske Bank i Norge ble i februar idømt å betale over 30 millioner kroner til et energiselskap etter at selskapet ble utsatt for direktørsvindel.

Les også

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch