Kunde hadde ikke betalt lånet i tide – banken sendte SMS til 4.000 andre
![Foto: Sparebanken Vest](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12738189.ece/ALTERNATES/schema-16_9/6cba866b-f0c8-489d-8d6b-6002cd3ed1ee.jpg)
Meldingen, som ble sendt ut torsdag morgen, skulle påminne en lånekunde om en manglende innbetaling ved forfallsdato.
– Vi jobber nå på spreng for å se hvor mange som har fått denne meldinga. Det er et betydelig omfang. Per nå ser det ut til å være rundt 4.000 av bankens kunder. Vi ber dem se bort fra den SMS-en, sier kommunikasjonssjef Johannes Dobson i Sparebanken Vest til NRK , som først omtalte saken.
Banken vet ikke om feilen har automatisk eller manuell årsak, men har kontaktet den berørte kunden og beklaget på det sterkeste.
– Vi vil følge opp med vedkommende i ettertid, sier Dobson, som må komme tilbake til om kunden får erstatning for forholdet.
Banken varsler at den vil gjennomføre tiltak for å forhindre at noe lignende skjer igjen.