Arnesen om systemfeil: – Vi har forståelse fra våre ansatte for strategien med å ønske å rydde opp

– Vi har systematisk forbedret vår innsats innenfor compliance, risk og kontroll de siste årene med et mål om å forme en kultur der saker blir varslet og tatt tak i, sier Stian Arnesen, kommunikasjonssjef i Danske Bank Norge.
Stian Arnesen, kommunikasjonssjef i Danske Bank Norge. | Foto: Danske Bank
Stian Arnesen, kommunikasjonssjef i Danske Bank Norge. | Foto: Danske Bank

I september ble det avslørt at Danske Bank har hatt en langvarig systemfeil som har ført til feilbehandling av tusenvis av inkassosaker. Saken, som kun har rammet den danske virksomheten, resulterte i en intern granskning av systemer og rutiner for å avdekke om banken har flere systemfeil.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
Skal inneholde minst 2 tegn
Skal inneholde minst 2 tegn

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

Start abonnementet ditt her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også