Arnesen om systemfeil: – Vi har forståelse fra våre ansatte for strategien med å ønske å rydde opp
– Vi har systematisk forbedret vår innsats innenfor compliance, risk og kontroll de siste årene med et mål om å forme en kultur der saker blir varslet og tatt tak i, sier Stian Arnesen, kommunikasjonssjef i Danske Bank Norge.
![Stian Arnesen, kommunikasjonssjef i Danske Bank Norge. | Foto: Danske Bank](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12380587.ece/ALTERNATES/schema-16_9/stian-arnesen-2018_danske-bank%2520(002).jpg.png)
I september ble det avslørt at Danske Bank har hatt en langvarig systemfeil som har ført til feilbehandling av tusenvis av inkassosaker. Saken, som kun har rammet den danske virksomheten, resulterte i en intern granskning av systemer og rutiner for å avdekke om banken har flere systemfeil.
Allerede abonnent?Logg inn her
Les hele artikkelen
Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.
Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:
Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal
Start abonnementet ditt herFå ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger
Start en gratis prøveperiode for bedriften i dagRelaterte artikler
Danske Bank finner flere feil i tusenvis av kundesaker
For abonnenter