FinansWatch

Arnesen om systemfeil: – Vi har forståelse fra våre ansatte for strategien med å ønske å rydde opp

– Vi har systematisk forbedret vår innsats innenfor compliance, risk og kontroll de siste årene med et mål om å forme en kultur der saker blir varslet og tatt tak i, sier Stian Arnesen, kommunikasjonssjef i Danske Bank Norge.

Stian Arnesen, kommunikasjonssjef i Danske Bank Norge. | Foto: Danske Bank

I september ble det avslørt at Danske Bank har hatt en langvarig systemfeil som har ført til feilbehandling av tusenvis av inkassosaker. Saken, som kun har rammet den danske virksomheten, resulterte i en intern granskning av systemer og rutiner for å avdekke om banken har flere systemfeil.

I en melding torsdag meldte banken at de har avdekket «tusenvis» av nye saker, som ikke er knyttet til inkasso. Rundt 800 norske kunder har ifølge E24 blitt rammet av feilen.

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Instabank: – Vi er overrasket

Instabank håper fremdeles at Lunar skal klare å kjøpe dem, selv om Lunar har fått utfordringer med å skaffe nødvendig kapital.

Les også

Relaterte

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch