Bankkunder har blitt lurt til å gi fra seg kortopplysninger i Eika-svindel

Eika Gruppen kjenner ikke til om det har blitt påført tap, men har registrert over 100 saker der kunder har blitt forsøkt svindlet. –  Det er viktig at vi tar rollen alvorlig og informerer raskt, sier kommunikasjonsdirektør Sigurd Ulven til FinansWatch.
Sigurd Ulven, informasjonsdirektør i Eika Gruppen. | Foto: Eika Gruppen
Sigurd Ulven, informasjonsdirektør i Eika Gruppen. | Foto: Eika Gruppen

Forrige uke advarte bankene i Eika Gruppen om pågående svindelforsøk etter at de hadde avdekket flere falske e-poster som tilsynelatende var sendt ut på vegne av Eika med mål om å innhente kortinformasjon fra så mange kunder som mulig.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
!
!
Skal inneholde minst 6 tegn
!
Skal inneholde minst 2 tegn
!
Skal inneholde minst 2 tegn

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal

Start abonnementet ditt her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

!
Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også