FinansWatch

Bankkunder har blitt lurt til å gi fra seg kortopplysninger i Eika-svindel

Eika Gruppen kjenner ikke til om det har blitt påført tap, men har registrert over 100 saker der kunder har blitt forsøkt svindlet. –  Det er viktig at vi tar rollen alvorlig og informerer raskt, sier kommunikasjonsdirektør Sigurd Ulven til FinansWatch.

Sigurd Ulven, informasjonsdirektør i Eika Gruppen. | Foto: Eika Gruppen

Forrige uke advarte bankene i Eika Gruppen om pågående svindelforsøk etter at de hadde avdekket flere falske e-poster som tilsynelatende var sendt ut på vegne av Eika med mål om å innhente kortinformasjon fra så mange kunder som mulig.

– Så langt vet vi ikke noe om totalomfanget av sendte e-poster, men vi har registrert noe over 100 saker der kunder er blitt forsøkt svindlet. Det er rapportert om enkelttilfeller der kunder har latt seg lure slik at det kan ha blitt mulig å gjennomføre transaksjoner, sier Sigurd Ulven, kommunikasjonsdirektør i Eika Gruppen, til FinansWatch.

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Danske Bank anket bedrageri-dom

Danske Bank i Norge ble i februar idømt å betale over 30 millioner kroner til et energiselskap etter at selskapet ble utsatt for direktørsvindel.

Les også

Relaterte

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch