SpareBank 1: – Det er trist å se at bankkunder blir forsøkt svindlet
Flere hundre har tatt kontakt med banken om svindelforsøk på e-post, men ingen kunder har blitt rammet av tap. – Personer med onde hensikter ønsker å få størst mulig nedslagsfelt, og da er det naturlig at flere nå forsøker å svindle bankens kunder der de i størst grad opererer, sier Tone Mesna, kommunikasjonssjef i SpareBank 1 Utvikling.
![Kommunikasjonssjef i SpareBank 1 Utvikling, Tone Mesna. | Foto: SpareBank 1](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12484830.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Sparebank%25201%2520-%2520Tone_Mesna.png)
Forrige uke ble flere kunder i SpareBank 1 forsøkt svindlet. I en e-post som ble sendt til flere bankkunder forsøkte svindlerne å få mottakerne til å gi fra seg koder, passord og sensitive opplysninger i et forsøk på å svindle til seg store summer.
Allerede abonnent?Logg inn her
Les hele artikkelen
Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.
Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:
Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal
Start abonnementet ditt herFå ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger
Start en gratis prøveperiode for bedriften i dagRelaterte artikler
SpareBank 1 Nordvest advarer mot nye svindelforsøk
For abonnenter