SpareBank 1: – Det er trist å se at bankkunder blir forsøkt svindlet

Flere hundre har tatt kontakt med banken om svindelforsøk på e-post, men ingen kunder har blitt rammet av tap. – Personer med onde hensikter ønsker å få størst mulig nedslagsfelt, og da er det naturlig at flere nå forsøker å svindle bankens kunder der de i størst grad opererer, sier Tone Mesna, kommunikasjonssjef i SpareBank 1 Utvikling.
Kommunikasjonssjef i SpareBank 1 Utvikling, Tone Mesna. | Foto: SpareBank 1
Kommunikasjonssjef i SpareBank 1 Utvikling, Tone Mesna. | Foto: SpareBank 1

Forrige uke ble flere kunder i SpareBank 1 forsøkt svindlet. I en e-post som ble sendt til flere bankkunder forsøkte svindlerne å få mottakerne til å gi fra seg koder, passord og sensitive opplysninger i et forsøk på å svindle til seg store summer.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også