Koronapandemien førte til en mer effektiv låneprosess i Bulder Bank

Bulder Bank opplevde en stor økning i antall lånesøknader under koronakrisen. Ifølge bankens direktør, Torvald Kvamme, betydde det at bankens ansatte måtte snu seg rundt i et raskt tempo for å effektivisere håndteringen av søknadene.
– Det morsomste er å jobbe med å utvikle tjenestene i Bulder Bank sammen med kolleger som er flinkere enn meg selv, sier bankdirektør Torvald Kvamme til Finansfokus. | Foto: Bulder Bank
– Det morsomste er å jobbe med å utvikle tjenestene i Bulder Bank sammen med kolleger som er flinkere enn meg selv, sier bankdirektør Torvald Kvamme til Finansfokus. | Foto: Bulder Bank

– Dette var krevende når vi samtidig hadde store begrensninger på hvor vi kunne jobbe. Men vi kom oss gjennom det, og vi kommer styrket ut av krisen, sier Kvamme til Finansfokus.

– Nå har vi en mye mer effektiv låneprosess, og har fått på plass bedre rutiner og mye bedre støtte av robotteknologi og annen automatisering. Det vil ha stor glede av i den videre utviklingen, legger han til.

Bankdirektøren forteller til Finansforbundets medlemsmagasin at han husker spesielt godt den dagen han kom på jobb og det var nærmere 1100 påbegynte lånesøknader som ventet.

– Dette skjedde midt i koronakrisen, og vi hadde ikke drømt om at vi skulle klare å tiltrekke oss så mange potensielle kunder på så kort tid, sier Kvamme til Finansfokus.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også