FinansWatch

To betalingsselskaper blant verdens ti mest verdifulle varemerker

Visa og Mastercard klatrer på listene over verdens mest verdifulle varemerker, til tross for massivt press fra teknologiselskaper – hvorav flere også tilbyr betalingstjenester.

Henning Holtan er Norden-sjef i Visa. | Foto: Visa

Kantar har gjennomført sin årlige undersøkelse og kåret de 100 mest verdifulle globale merkevarene 2020. Der ligger betalingsselskapene Visa og Mastercard på henholdsvis femte og tiende plass, omringet av syv teknologiselskaper og verdens mest kjente hurtigmat-kjede, McDonald's.

– Vi er stolte over å befeste posisjonen som en av verdens mest verdifulle merkevarer, sier Henning Holtan, Norden-sjefen i Visa, til FinansWatch.

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Les også

Relaterte

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch