To betalingsselskaper blant verdens ti mest verdifulle varemerker

Visa og Mastercard klatrer på listene over verdens mest verdifulle varemerker, til tross for massivt press fra teknologiselskaper – hvorav flere også tilbyr betalingstjenester.
Henning Holtan er Norden-sjef i Visa. | Foto: Visa
Henning Holtan er Norden-sjef i Visa. | Foto: Visa

Kantar har gjennomført sin årlige undersøkelse og kåret de 100 mest verdifulle globale merkevarene 2020. Der ligger betalingsselskapene Visa og Mastercard på henholdsvis femte og tiende plass, omringet av syv teknologiselskaper og verdens mest kjente hurtigmat-kjede, McDonald's.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også