Ingjerd Blekeli Spiten i DNB: – Pandemien har gjort oss mer effektive

 De siste tre månedene har vi hatt et læringsutbytte tilsvarende to år, forteller konsserndirektøren for personmarked i Norges største bank.
Ingjerd Blekeli Spiten er konserndirektør for personmarked i DNB. | Foto: DNB
Ingjerd Blekeli Spiten er konserndirektør for personmarked i DNB. | Foto: DNB

Ingjerd Blekeli Spiten opplevde et enormt arbeidspress da koronapandemien sto på som verst. Tidligere i juli leverte banken også et resultat som var langt mer positivt enn det som var forventet.

– Vi fikk enorm trafikk. Vanligvis har vi 400 søknader om avdragsfrihet i uka, nå fikk vi 400 i timen, forteller hun til Kapital.

Spiten erkjenner at læringskurven har vært lang og intens og tar med seg flere av lærepengene inn i en relativ normalisert hverdag.

– De siste tre månedene har vi hatt et læringsutbytte tilsvarende to år. Nå gjelder det å utnytte den læringen. Vi skal ta med oss noe av det vi har iverksatt den siste tiden, blant annet vil det bli mer fleksibelt med hensyn til hjemmekontor, og flere møter vil foregå digitalt, sier Spiten.

– Dette er ting som øker effektiviteten vår, og sånn sett har pandemien drevet oss til å bli mer effektive gjennom digitalisering, fortsetter hun.

 

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også