Storebrand om bærekraftsrapportering: – Som helhet er ikke rapporteringen blitt god nok

Selskaper er nå pålagt å rapportere om bærekraft. Den store utfordringen er at rapporteringen foreløpig har vært ulik og ikke standardisert, mener Storebrand.
Leder for bærekraft og kommunikasjon Karin Greve-Isdahl i Storebrand. | Foto: Lise Eide Risanger/Storebrand
Leder for bærekraft og kommunikasjon Karin Greve-Isdahl i Storebrand. | Foto: Lise Eide Risanger/Storebrand

Storebrand rapporterer et karbonavtrykk fra aksjeinvesteringer på 12 tonn CO2-ekvivalenter (CO2e) per én million kroner i salgsinntekt, 9 tonn CO2e per én million kroner i salgsinntekt fra obligasjonsinvesteringer og et CO2-utslipp på eiendomsinvesteringer på 5,9 kg CO2e per m2.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også