Forbrukerrådet vil at det skal bli enklere å klage på banker og forsikringsselskaper
Forbrukerrådet ønsker å samle klagenemndene i ett sekretariat. De mener også at det er nødvendig med en felles og standardisert klageportal for alle forbrukerklagenemndene.
![Tone Molvær Berset, juridisk direktør i Forbrukerrådet. | Foto: Forbrukerrådet](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13525622.ece/ALTERNATES/schema-16_9/tone-molvaer-berset-31.jpg)
Dagens system gjør det krevende for folk, som opplever å bli lurt eller er misfornøyd med kvaliteten på varer og tjenester, å finne riktig nemnd å klage til, det skriver Forbrukerrådet på sine hjemmesider.
Allerede abonnent?Logg inn her
Les hele artikkelen
Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.