Forbrukerrådet vil at det skal bli enklere å klage på banker og forsikringsselskaper

Forbrukerrådet ønsker å samle klagenemndene i ett sekretariat. De mener også at det er nødvendig med en felles og standardisert klageportal for alle forbrukerklagenemndene.
Tone Molvær Berset, juridisk direktør i Forbrukerrådet. | Foto: Forbrukerrådet
Tone Molvær Berset, juridisk direktør i Forbrukerrådet. | Foto: Forbrukerrådet

Dagens system gjør det krevende for folk, som opplever å bli lurt eller er misfornøyd med kvaliteten på varer og tjenester, å finne riktig nemnd å klage til, det skriver Forbrukerrådet på sine hjemmesider.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også