FinansWatch

Forbrukerrådet vil at det skal bli enklere å klage på banker og forsikringsselskaper

Forbrukerrådet ønsker å samle klagenemndene i ett sekretariat. De mener også at det er nødvendig med en felles og standardisert klageportal for alle forbrukerklagenemndene.

Tone Molvær Berset, juridisk direktør i Forbrukerrådet. | Foto: Forbrukerrådet

Dagens system gjør det krevende for folk, som opplever å bli lurt eller er misfornøyd med kvaliteten på varer og tjenester, å finne riktig nemnd å klage til, det skriver Forbrukerrådet på sine hjemmesider.

Juridisk direktør i Forbrukerrådet, Tone Molvær Berset, påpeker i innlegget at de ønsker å gjøre det enklere og raskere for folk å få klagene behandlet. I tillegg skal forbrukerne være sikre på å få det de har krav på hvis de får medhold.

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Les også

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch