FinansWatch

– Digitale kanaler er ikke gode nok til rådgivning

Cecilie Vatn, forsikringsekspert i Capgemini Norge, mener forsikringsaktørene bør merke seg at digitale kanaler scorer lavt i World Insurance Report både knyttet til rådgivning og økt kundetilfang.

Cecilie Vatn, forsikringsekspert i Capgemini Norge. | Foto: Capgemini Invent

World Insurance Report 2021 publisert av Capgemini og Efma denne uken viser blant annet et avvik mellom kundenes og forsikringselskapenes oppfatning av kundenes rådgivningsbehov.

– Rapporten viser at de nordiske landene er ledende innenfor digital rådgivning - de digitale kanalene lever godt i Norden. Kundene opplever kanalene som tilgjengelige, men når det kommer til rådgivningen opplever ikke forsikringsselskapene det som en god nok kanal for selve rådgivningen. Her er det de direkte kanalene som er foretrukne, sier Cecilie Vatn, forsikringsekspert i Capgemini Norge til FinansWatch.

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Les også

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch