Storebrand: – Når tillit er kapital, er regelverksetterlevelse en viktig verdiskapende faktor

Marte Shetelig er Chief Risk Officer for Data Governance and Privacy i Storebrand. Ifølge henne er finansbransjen avhengig av tillit fra både kunder og myndigheter for å nå målene sine. – I Storebrand jobber vi med å gjøre risikobasert etterlevelse til en integrert del av alt vi gjør både innen drift og utvikling, sier Shetelig til FinansWatch.
– For å kunne drive effektivt compliance-arbeid med god kvalitet, må vi derfor utnytte mulighetene som ligger i automatisering og digitalisering, sier Marte Shetelig, Chief Risk Officer for Data Governance and Privacy i Storebrand. | Foto: Storebrand
– For å kunne drive effektivt compliance-arbeid med god kvalitet, må vi derfor utnytte mulighetene som ligger i automatisering og digitalisering, sier Marte Shetelig, Chief Risk Officer for Data Governance and Privacy i Storebrand. | Foto: Storebrand

Shetelig er opptatt av at kompetanse om det aktuelle regelverket, og hvordan det etterleves, må være på plass i hele virksomheten.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også