DNB styrker kommunikasjonsteamet med to nye hoder

DNB utvider kommunikasjonsstaben med Stål Ulvin Garberg som kommunikasjonsrådgiver og Edvard Arntzen Karijord som videojournalist.
– Kundene våre har endret brukermønster. De er sjelden i bankfilialer, og møter oss nå oftere i digitale flater. Det stiller enda større krav til god kommunikasjon, både i media og våre egne kanaler. Derfor er vi glad for å få på plass to dyktige kollegaer med solid bakgrunn og unik kompetanse som vil bidra til å løfte oss, sier kommunikasjonsdirektør Vibeke Hansen i en pressemelding.
Norges største bank håndterer mange pressehenvendelser, men har i en årrekke også produsert egne nyheter og eget innhold i kanalen DNB Nyheter.
– Vi legger bak oss et ekstremår, og aldri har det vært større etterspørsel etter økonomisk innsikt og analyser om økonomi. I løpet av det siste året har vi fått inn enormt mange mediehenvendelser. Vi har også økt produksjonen av eget innhold betydelig. Derfor har vi sett et behov for å få inn nye ressurser i teamet, sier Hansen.
Stål Ulvin Garberg har sin første arbeidsdag i dag, 6. april, og skal ha ansvar for DNB Markets og Corporate Banking. Han kommer fra Corporate Communications hvor han har vært seniorrådgiver. Han har tidligere vært i MSL Group. Garberg er utdannet siviløkonom og journalist fra NHH og OsloMet.
Edvard Arntzen Karijord skal jobbe med innholdsproduksjon som videojournalist og er allerede tiltrådt i stillingen. Han er utdannet ved Westerdahls i Oslo og har jobbet flere år som frilanser for blant annet NRK, Monster og Maipo Film. Han har sidn 2018 vært fast ansatt som regissør hos Monster Entertainment. Han har også vunnet priser for sin kortdokumentar «I det fri» fra 2017.
KLP med rekordmange søkere til internshipprogrammet