Historisk har man snakket med menn som investorer og kvinner som forbrukere

DNBs arbeid for å få flere kvinner til å investere har båret frukter. Et av de viktige tingene banken har gjort er å endre måten man kommuniserer med kvinnene i landet.
Markedsdirektør Aina Lemoen Lunde i DNB. | Foto: DNB
Markedsdirektør Aina Lemoen Lunde i DNB. | Foto: DNB

8. mars holdt DNB et investeringsarrangement for å få flere kvinner til å begynne med investering. Selv om antall kvinner som investerer i fond hos DNB er høyere enn antall menn, er det fortsatt en lang vei å gå på kapitalgapet mellom de to kjønnene.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også