Finanstilsynet er positive til at det diskuteres investeringer i sosiale medier

Finanstilsynet mener at influensere som gir investeringsanbefalinger i sosiale medier, såkalte finfluensere, bidrar til å øke interessen og forståelsen for finansmarkedet. Men tilsynet påpeker også at det er noen utfordringer med gruppen.
Thomas Borchgrevink i Finanstilsynet. | Foto: Finanstilsynet
Thomas Borchgrevink i Finanstilsynet. | Foto: Finanstilsynet

Rundt 460 personer så videosendingen til Finanstilsynet og Forbrukertilsynet om hva finfluensere kan og ikke kan gjøre. Opptaket har 120 seere så langt. Seksjonssjef i Finanstilsynet, Thomas Borchgrevink, er godt fornøyt med oppslutningen rundt videosendingen.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også

    FORTSATT MED: Øyvind Thomassen er fortsatt med som leder i Sbanken etter DNB-fusjon | Foto: Sbanken

    Dette gjør Sbanken-sjefene i dag

    For abonnenter