Finanstilsynet er positive til at det diskuteres investeringer i sosiale medier
Finanstilsynet mener at influensere som gir investeringsanbefalinger i sosiale medier, såkalte finfluensere, bidrar til å øke interessen og forståelsen for finansmarkedet. Men tilsynet påpeker også at det er noen utfordringer med gruppen.
![Thomas Borchgrevink i Finanstilsynet. | Foto: Finanstilsynet](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13631111.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Thomas%2520Borchgrevink%2520i%2520Finanstilsynet.jpg)
Rundt 460 personer så videosendingen til Finanstilsynet og Forbrukertilsynet om hva finfluensere kan og ikke kan gjøre. Opptaket har 120 seere så langt. Seksjonssjef i Finanstilsynet, Thomas Borchgrevink, er godt fornøyt med oppslutningen rundt videosendingen.
Allerede abonnent?Logg inn her
Les hele artikkelen
Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.