FinansWatch

Finanstilsynet er positive til at det diskuteres investeringer i sosiale medier

Finanstilsynet mener at influensere som gir investeringsanbefalinger i sosiale medier, såkalte finfluensere, bidrar til å øke interessen og forståelsen for finansmarkedet. Men tilsynet påpeker også at det er noen utfordringer med gruppen.

Thomas Borchgrevink i Finanstilsynet. | Foto: Finanstilsynet

Rundt 460 personer så videosendingen til Finanstilsynet og Forbrukertilsynet om hva finfluensere kan og ikke kan gjøre. Opptaket har 120 seere så langt. Seksjonssjef i Finanstilsynet, Thomas Borchgrevink, er godt fornøyt med oppslutningen rundt videosendingen.

– Finanstilsynet mener at det er positivt at det diskuteres investeringer i sosiale medier, det kan bidra til å øke interessen og forståelsen for finansmarkedet. Samtidig ligger det noen utfordringer i at en del aktører anbefaler produkter som personer i målgruppen ikke forstår, ønsker eller har økonomi til å bære, skriver Borchgrevink i en epost til FinansWatch.

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Les også

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch