FinansWatch

Epsi om lav kunnskap innen sparing og investering: – Aktørene har absolutt en jobb som må gjøres

En helt ny Epsi-undersøkelse viser at kundetilfredsheten hos spare- og investeringskunder er lav i Norge. Svenske forvaltere ligger foran.

Forretningsutvikler Sindre Brochmann i Epsi Norge. | Foto: Epsi

I Epsi sin kundetilfredshetsundersøkelse om investering og sparing er det flere lave tall for bransjen. Kun Sbanken og Nordnet scorer over 70, mens bransjen generelt ligger på 65,6.

– Vi pleier å si at tall under 60 er ganske dårlig, mens over 75 er veldig bra. Men det er klart at om man ser på bankenes kundetilfredshetstall som referanse, så ligger tallene på sparing og investering noe bak bankdrift. Altså er det tydelig at nordmenn som har penger plassert i fond, aksjer eller andre verdipapirer er mindre fornøyde med disse sparetjenestene enn med bankforholdet, sier forretningsutvikler Sindre Brochmann i Epsi Norge, til FinansWatch.

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Les også

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch