Kredinor har funnet en løsning for systemer som ikke snakker med hverandre: – Nytt samarbeid vil redusere behovet for manuell håndtering

Kommersiell direktør i Kredinor, Audun Rønningen Danielsen, mener at et nytt samarbeid vil løse noen av selskapets utfordringer.
Kommersiell direktør i Kredinor, Audun Rønningen Danielsen. | Foto: Thomas Brun / NTB
Kommersiell direktør i Kredinor, Audun Rønningen Danielsen. | Foto: Thomas Brun / NTB

En ny avtale med Axeptia gjør at Kredinor kan tilby kunder og oppdragsgivere bedre oversikt over egne data, det skriver selskapene i en pressemelding.

– Utviklingen innenfor automatisering og forenkling går raskt, men fortsatt er det utfordringer fordi systemer ikke snakker med hverandre. Axeptia leverer på denne utfordringen og vil redusere behovet for manuell håndtering, sier kommersiell direktør i Kredinor, Audun Rønningen Danielsen i en pressemelding.

Fredag opplyste Kredinor og Axeptia at selskapene har inngått en avtale. Axeptias teknologi samler og presenterer kundeinformasjon fra økonomisystemet, kredittopplysningsbyrå og inkassoselskap på ett sted. Administrerende direktør i Axeptia, Per Nestor Warp, påpeker at samarbeidet betyr mye

– Kredinor er et av Norges største inkassoselskap med spennende kunder og et sterkt fagmiljø innenfor analyse og tjenesteutvikling. Vi kompletterer hverandre godt, sier Warp i pressemeldingen.

Axeptia Credit Intelligence AS ble stiftet av Stian Bølskog Davidsen og Per Nestor Warp i 2017. Selskapet har 14 ansatte og holder til i Nydalen i Oslo.

Kredinor SA er et av Norges største inkassoselskap og ble etablert i 1905. Selskapet har rundt 450 ansatte.

Administrerende direktør i Axeptia, Per Nestor Warp. | Foto: PR / Axeptia
Administrerende direktør i Axeptia, Per Nestor Warp. | Foto: PR / Axeptia

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også