
– Det er dette tiåret vi er inne i nå, hvor det virkelig vil skje en stor omstilling. Tidligere var bærekraft noe bare for de mest engasjerte, men nå har temaet stor praktisk betydning for hele næringslivet. Forventningene fra forbrukerne øker og det kommer nå formelle krav, ikke minst drevet fram av EU, sier Heidi Finskas, direktør for samfunnsansvar i KLP, til FinansWatch.
Uttalelsen kommer som en kommentar til undersøkelsen Brand Sustainability Index. Der har man spurt 60.000 europeiske forbrukere mellom 16 og 75 år om bærekraft. 254 norske selskaper er nevnt og vurdert i undersøkelsen.
Allerede abonnent? Logg inn.
Les hele artikkelen
Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.
- Adgang til alle låste artikler
- Motta våre daglige nyhetsbrev
- Full tilgang i vår app