Storebrand skal investere i «løsninger»

Klimakampen vinnes ikke kun ved å utelukke miljøsyndere, man må også vri kapitalen mot selskaper som leverer positive løsninger. Ett av Storebrands nye klimamål for 2025 er at minst 15 prosent av investeringene skal gå til det de har definert som «løsningsselskaper».
Jan Erik Saugestad, direktør i Storebrand Asset Management. | Foto: PR/Storebrand
Jan Erik Saugestad, direktør i Storebrand Asset Management. | Foto: PR/Storebrand

– Det vi kaller «løsninger» i denne sammenheng, omfatter selskaper som bidrar til at vi når FNs bærekraftsmål, grønne obligasjoner, sertifisert grønn eiendom og investeringer i grønn infrastruktur, sier Jan Erik Saugestad, konserndirektør for kapitalforvaltning i Storebrand til FinansWatch.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også