Nordea til FinansWatch: Ønsker åpenhet om klimaavtrykk i fondsporteføljer

Nordea og Nasdaq har inngått et samarbeid som gir både rådgivere og kunder muligheten til å se hvor stort klimaavtrykket i investeringsproduktene som tilbys er. Nordea sammenligner tiltaket med innholdsfortegnelsen på matvarer i butikken.
Snorre Storset, administrerende direktør i Nordea Norge, håper åpenhet om klimaavtrykket i bankens investeringsprodukter vil gi mer fornøyde kunder og dermed høyere inntjening for banken. Foto: Nordea | Foto: Nordea
Snorre Storset, administrerende direktør i Nordea Norge, håper åpenhet om klimaavtrykket i bankens investeringsprodukter vil gi mer fornøyde kunder og dermed høyere inntjening for banken. Foto: Nordea | Foto: Nordea

Snorre Storset, administrerende direktør i Nordea Norge, er åpen om at det tidligere ikke har vært så enkelt å finne ut hvilket klimaavtrykk de ulike investeringsproduktene til Nordea har. Det nye samarbeidet mellom Nordea og Nasdaq skal rette opp i dette gjennom å gi kunden innsikt i klimaavtrykket i egne fondsporteføljer.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også