Reisetrøbbel for forsikringsselskapene: – Ekstremt hektisk

Gjensidige har merket en økning på over 50 prosent i saker der kunder har blitt stående igjen på flyplassen uten bagasje.
Mange har mistet kofferten i sommer. | Foto: Colourbox
Mange har mistet kofferten i sommer. | Foto: Colourbox

Streik, personellmangel og kaos har skapt ekstra mye arbeid for forsikringsselskapene i sommer. Til radiostasjonen P4 sier kommunikasjonssjef Christian Haraldsen i Gjensidige at forsikringsselskapet i juni og juli har registrert rundt 2.000 saker der bagasjen har vært forsinket.

– Reisesenteret vårt melder at det har vært ekstremt hektisk, sier Haraldsen.

Han oppgir videre at tallene sammenlignet med året før pandemien, 2019, viser en økning i antall saker på over 50 prosent.

Også If Europeiske sier til radiostasjonen at de har merket mye pågang.

If jobber med storkundene – risikerer underforsikring av verdier

Forsikringsselskap vil sjekke bagasje for veggedyr

Baastad etter rekordkvartal: – Det handler om å ha stålkontroll

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også