Gjensidige lanserer en psykologtjeneste: – Målet er at den skal forebygge at hverdagsutfordringer blir store problemer.

Ifølge en undersøkelse Ipsos har gjennomført for Gjensidige søkte 1 av 10 profesjonell psykologisk hjelp i 2020 – nå lanserer forsikringsselskapet en psykologtjeneste.
Leder for Nyskaping og Vekst i Gjensidige, Kim Wikan Barth. | Foto: Privat – Heiko Junge / NTB
Leder for Nyskaping og Vekst i Gjensidige, Kim Wikan Barth. | Foto: Privat – Heiko Junge / NTB

Gjensidige lanserer en ny type psykologtjeneste som skal bidra til å forebygge mentale utfordringer før det går for langt, det skriver forsikringsselskapet i en pressemelding.

– Tjenesten er en hverdagspsykolog, og skal ikke erstatte vanlig psykologbehandling, understreker leder for Nyskaping og Vekst i Gjensidige, Kim Wikan Barth.

Kunder som har hus-, helse- eller livsforsikring har tilgang til online lege hele døgnet gjennom Helsehjelp 24/7. Nå utvides tilbudet med psykologhjelp som gir hele husstanden tilgang til psykolog på video store deler av døgnet.

– Målet er at den skal forebygge at hverdagsutfordringer blir store problemer. Du får rask tilgang til en psykolog som gjennom korte samtaler vil gi deg konkrete verktøy og teknikker for å håndtere situasjonen, forklarer Barth.

Den nye psykologtjenesten lanseres i første omgang som en pilot til et utvalg kunder.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også