Gjensidige lanserer en psykologtjeneste: – Målet er at den skal forebygge at hverdagsutfordringer blir store problemer.
![Leder for Nyskaping og Vekst i Gjensidige, Kim Wikan Barth. | Foto: Privat – Heiko Junge / NTB](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/13339295/n0nm04/ALTERNATES/schema-16_9/NTB_jJyqcy1Yq5g.jpg)
Gjensidige lanserer en ny type psykologtjeneste som skal bidra til å forebygge mentale utfordringer før det går for langt, det skriver forsikringsselskapet i en pressemelding.
– Tjenesten er en hverdagspsykolog, og skal ikke erstatte vanlig psykologbehandling, understreker leder for Nyskaping og Vekst i Gjensidige, Kim Wikan Barth.
Kunder som har hus-, helse- eller livsforsikring har tilgang til online lege hele døgnet gjennom Helsehjelp 24/7. Nå utvides tilbudet med psykologhjelp som gir hele husstanden tilgang til psykolog på video store deler av døgnet.
– Målet er at den skal forebygge at hverdagsutfordringer blir store problemer. Du får rask tilgang til en psykolog som gjennom korte samtaler vil gi deg konkrete verktøy og teknikker for å håndtere situasjonen, forklarer Barth.
Den nye psykologtjenesten lanseres i første omgang som en pilot til et utvalg kunder.