– Første kvartal i år er godt, men det er innenfor det en må si er normale svingninger. I kjernevirksomheten skadeforsikring så opplever vi at vi har en svært sterk konkurranseposisjon i Norge, med både høy vekst og lønnsomhet. Vi er størst, har den sterkeste merkevaren, er gode på CRM og tariffering og de laveste kostnadene, sier finansdirektør i Gjensidige Forsikring Jostein Amdal, til FinansWatch.
Fasiten for første kvartal 2021 viste et resultat etter skatt på 1,3 milliarder kroner, mot minus 479 millioner kroner i samme periode i 2020. Forsikringsresultatet falt derimot fra 1057 til 1040 millioner kroner, noe som i stor grad den svært kalde vinteren i Norge.
Allerede abonnent? Logg inn.
Les hele artikkelen
Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.
- Adgang til alle låste artikler
- Motta våre daglige nyhetsbrev
- Full tilgang i vår app