FinansWatch

Når ikke gjennom med bærekraft

Flere forsikringsselskaper mener at noen profilundersøkelser ikke reflekterer arbeidet de faktisk gjør med bærekraft-spørsmål. Det er vanskelig å nå fram til folk flest.

Bente Sverdrup, bærekraftsdirektør i Gjensidige. | Foto: Pressefoto

Storebrand har lenge hatt stor oppmerksomhet om bærekraft og ESG, men den nylig offentliggjorte undersøkelsen Sustainable Brand Index tyder på at folk flest ikke helt har fått med seg det. Storebrand kommer på 74. plass når totalt 254 norske selskaper rangeres etter bærekraft.

– Tidligere i år ble vi rangert som verdens nest mest bærekraftige finansselskap på indeksen Global 100, basert på det faktiske arbeidet vi gjør på bærekraft og ESG.  Plasseringen på Sustainable Brand Index reflekterer dessverre ikke dette, og det er vi ikke fornøyde med, sier kommunikasjonsdirektør Margrethe Assev i Storebrand til FinansWatch.

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Danske Bank anket bedrageri-dom

Danske Bank i Norge ble i februar idømt å betale over 30 millioner kroner til et energiselskap etter at selskapet ble utsatt for direktørsvindel.

Les også

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch