Salg av livsforsikring har økt med 43 prosent i Storebrand

Flere og flere nordmenn tegner ulike livsforsikringer. Storebrands salg av livsforsikring har økt med 43 prosent så langt i 2020. – Mange har kanskje for høye forventninger til hva det offentlige bidrar med dersom noe skjer med seg selv eller familien, sier Heidi Skaaret, konserndirektør for personmarkedet i Storebrand til FinansWatch.
Heidi Skaaret tror mange har for høye forventninger til hva det offentlige bidrar med dersom noe skulle skje. | Foto: Storebrand
Heidi Skaaret tror mange har for høye forventninger til hva det offentlige bidrar med dersom noe skulle skje. | Foto: Storebrand

Salg av ulike livsforsikringer har vært på hell de siste årene i USA, men steget kraftig etter starten på koronapandemien. Den samme tendensen ses i Storebrand der salg av livsforsikring har økt med 43 prosent så langt i 2020. I underkant av 10 prosent av økningen i andre og tredje kvartal i 2020 kan spores direkte til koronapandemien.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også