FinansWatch

Salg av livsforsikring har økt med 43 prosent i Storebrand

Flere og flere nordmenn tegner ulike livsforsikringer. Storebrands salg av livsforsikring har økt med 43 prosent så langt i 2020. – Mange har kanskje for høye forventninger til hva det offentlige bidrar med dersom noe skjer med seg selv eller familien, sier Heidi Skaaret, konserndirektør for personmarkedet i Storebrand til FinansWatch.

Heidi Skaaret tror mange har for høye forventninger til hva det offentlige bidrar med dersom noe skulle skje. | Foto: Storebrand

Salg av ulike livsforsikringer har vært på hell de siste årene i USA, men steget kraftig etter starten på koronapandemien. Den samme tendensen ses i Storebrand der salg av livsforsikring har økt med 43 prosent så langt i 2020. I underkant av 10 prosent av økningen i andre og tredje kvartal i 2020 kan spores direkte til koronapandemien.

Salget har imidlertid ikke vært på hell i Storebrand, men holdt seg stabilt.

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Les også

Relaterte

Siste nytt

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch