Korona setter fart på digitaliseringen av forsikringsbransjen

Ny rapport slår fast at de etablerte forsikringsselskapene må finne nye digitale måter å møte kundenes behov på. – Vi ser at norske kunder aktivt søker seg mot de mest digitale aktørene på jakt etter forsikringsprodukter gjennom covid-19-pandemien, sier forsikringsekspert Cecilie Vatn til FinansWatch.
Cecilie Vatn, mer at bransjens flerårige fokus på digitalisering har bidratt til å holde de norske kundene fornøyde | Foto: Capgemini Invent
Cecilie Vatn, mer at bransjens flerårige fokus på digitalisering har bidratt til å holde de norske kundene fornøyde | Foto: Capgemini Invent

De etablerte forsikringsselskapene må finne nye, digitale måter å møte kundenes behov på, når BigTech-selskaper og ikke-tradisjonelle aktører beveger seg inn på forsikringsområdet.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
!
!
Skal inneholde minst 6 tegn
!
Skal inneholde minst 2 tegn
!
Skal inneholde minst 2 tegn

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal

Start abonnementet ditt her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

!
Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også