Korona setter fart på digitaliseringen av forsikringsbransjen

Ny rapport slår fast at de etablerte forsikringsselskapene må finne nye digitale måter å møte kundenes behov på. – Vi ser at norske kunder aktivt søker seg mot de mest digitale aktørene på jakt etter forsikringsprodukter gjennom covid-19-pandemien, sier forsikringsekspert Cecilie Vatn til FinansWatch.
Cecilie Vatn, mer at bransjens flerårige fokus på digitalisering har bidratt til å holde de norske kundene fornøyde | Foto: Capgemini Invent
Cecilie Vatn, mer at bransjens flerårige fokus på digitalisering har bidratt til å holde de norske kundene fornøyde | Foto: Capgemini Invent

De etablerte forsikringsselskapene må finne nye, digitale måter å møte kundenes behov på, når BigTech-selskaper og ikke-tradisjonelle aktører beveger seg inn på forsikringsområdet.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Les også