FinansWatch

Ny investeringsapp har kvinner som målgruppe

Gründerne omtaler den nye investeringsappen «Instagram for investeringer».  

En ny investeringsapp skal gi brukerne tilgang til kurs i investering. | Foto: Colourbox

– Målgruppen vår er nybegynnere og folk som aldri har investert sine penger i noe som helst, men vi må bare innse at det er veldig mange kvinner i den målgruppen, sier Madeleine Bjørnestad Røed, daglig leder i investeringsappen Stack, til Shifter.

Gjennom brukerintervjuer har Røed og medgründer Christine Kvaalen skapt fundamentet for appen – de fant at nær alle som har kommet i gang med investeringer har gjort det etter å ha spurt venner, ifølge Shifter.

Ifølge appens nettside får brukerne tilgang til investeringskurs – og opplæring på «alle nivåer», og man blir en del av et investerings-samfunn. Det skal også tilbys mulighet til å kjøpe fond og aksjer i appen.

Medlemmene kan følge hverandre og få beskjed når vennene har gjort en investering.

– Vi ser på det som Instagram for investeringer, sier Røed til Shifter.

Mer fra FinansWatch

Les også

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch