Gjør «magefølelse» om til kunstig intelligens for å finne investeringer

Norske forskere skal samle investorers magefølelse i et dataprogram for å gjøre det lettere for investorer å finne oppstartsselskaper.
Prosjektleder for Katapult, Niels Brøgger, er spent på det kunstige intelligens-programmet. | Foto: Katapult
Prosjektleder for Katapult, Niels Brøgger, er spent på det kunstige intelligens-programmet. | Foto: Katapult

Katapult er et investeringsselskap som investerer i tidligfaseselskaper verden over, og en stiftelse som arbeider for å fremme investering i selskaper som ønsker en samfunnsmessig effekt, fremfor direkte avkastning. Nå skal selskapet, sammen med Bakken & Bæch og Seedstars, lage et kunstig intelligens-program som skal lære av magefølelsen til investorer for å kunne finne de beste investeringsmulighetene.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også