Startet i lokaler fra SR-banken - verdsatt til to milliarder

Resultatet ble at Boost AI fikk tilgang på gratis kontorlokaler i Romsøegården i Stavanger sentrum. Banken, som ble selskapets første kunder, ba techgründerne om å bygge avanserte chatboter som kunne automatisere dialogen med kundene på en brukervennlig måte.
Etter to måneder med koding hadde de utviklet den best fungerende løsningen som var å oppdrive på verdensmarkedet.
– SR-Bank er fortsatt en viktig kunde for oss, og besvarer i dag 42 prosent av kundehenvendelsene ved hjelp av chatbot- en vår. Vi leverer det beste produktet i verden på dette området, sier Boost AI-gründer Lars Selsås til Næringsforeningen.no.
I dag tilbyr Boost AI chatbot-tjenester til 90 kommuner, NAV og kjente merkenavn som SpareBank 1 SR-Bank, Santander, DNB, Nordea, Telenor og Telia.
Fem år etter oppstart har Boost AI passert 100 millioner kroner i årlige abonnementsinntekter. I forbindelse med at Nordic Capital nylig gikk tungt inn i selskapet, anslo Nettavisen at verdien på selskapet som oppsto som et svar på oljekrisen i dag er rundt to milliarder kroner.
Ny risikokapital-aktør vil dra oppstartsselskaper gjennom vekstfasen
Nordisk venturekapital fristes stadig mer av grønne oppstartsbedrifter