FinansWatch

Norske Spenn til topps i Mastercard-kåring

Det norske fintech-selskapet Spenn gikk av med seieren i Mastercards partnerskapsprogram for sosiale entreprenører.

PRISVINNER: Jens Glasø og Spenn blå vinner av Mastercards Lighthouse Massiv 2021. | Foto: Blockbonds

Betalingsselskapet Spenn er vinneren av Lighthouse Massiv 2021, melder Mastercard i en pressemelding.

Dette er et eget partnerskapsprogram fra Mastercard rettet mot sosiale entreprenører. Målet er å bidra til innovasjon som kan ha sosial innvirkning og bidra til at man når FNs bærekraftsmål

Spenn deltok i programmet sammen med 15 andre selskaper. Spenn har utviklet en mobilbank som lar folk i utviklingsland sette inn, bruke og spare penger gratis.

Ifølge pressemeldingen vant Spenn programmet fordi selskapet nå er klare til å skalere opp. På litt over tre måneder tok Spenn imot 80.000 nye kunder på plattformen sin globalt.

– Å vinne Mastercard Lighthouse Massiv-programmet er spennende og noe som gjør oss ydmyke. Det er ikke vært et enkelt år for fintech-oppstartsbedrifter, men heldigvis har vi i Spenn vært tro mot vår kjerneverdi om å bringe finanstjenester til dem som trenger det mest. Vi er takknemlige for programmer som Lighthouse som virker leverer på løftet om partnerskap, og vi gleder oss til å fortsette på denne reisen og se hvor den tar oss, sier Spenns-sjef Jens Glasø i en kommentar i pressemeldingen.

Som vinner av programmet mottar Spenn løpende støtte fra Mastercard og en invitasjon til å presentere seg for Start Path, Mastercards globale oppstartsprogram.

Lighthouse Massiv er gratis og skal primært bidra til å hjelpe teknologiselskaper med å skalere opp gjennom partnerskap. Til nå har mer enn 60 partnerskap blitt signert gjennom programmet av 16 deltakende oppstartsbedrifter og organisasjoner.

Mer fra FinansWatch

Les også

Siste Nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger