Vipps tar opp kampen om mobilkundene

For første gang skal Vipps tilby sine 3,8 millioner brukere noe annet en betalingsmuligheter. Nå blir selskapet også en virtuell mobiloperatør.
Foto: Vipps
Foto: Vipps

− Vi har sett at veldig mange oppfatter mobilabonnementet sitt som vanskelig og uoversiktlig. Derfor tenkte vi at her var det en god anledning til å bruke forenklingserfaringen vår på nye områder og løse en ny floke med Vipps mobil og vårt mobilapponnement!, sier Elisabeth Haug, sjef i Vipps mobil i en pressemelding.

Alle Vipps-brukere over 15 år skal få møjlighet å velge et av de to abonnementsmulighetene 4 GB for 249 kroner eller 15 GB for 399 kroner.

En kjapp sammenligning med mer etablerte mobiloperatører viser at det ikke først og fremst er pris som skal være Vipps' konkurransefordel. Der legger selskapet seg omtrent midt på treet.

I stedet prøver selskapet å gi kunde bedre data rollover-muligheter. I dag tilbyr de fleste mobilabonnement rollover av data, men bare i en måned.

− Vi har ingen utløpsdato på gigabytes. Det du ikke bruker en måned tar du med deg videre så lenge du har «mobilapponnementet», og du kan bruke de når du vil i Norge. Enklere, mer oversiktlig og ikke minst mer rettferdig, sier Haug.

Selskapet mener også man forenkler for kundene gjennom at all administrasjon av abonnementet og betalingen skjer rett i Vipps-appen.

– Vipps er jo allerede en app de fleste har, så da får man samlet mer på ett sted uten å måtte laste ned unødvendige apper, sier Haug.

Vipps-abonnement skal bruke mobilnettet til Telenor for dekning.

 

 

 

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også