Watch lanserer ny avis for næringsmiddelindustrien

Watch Media lanserer i dag MatvareWatch. Næringslivsavisen skal følge aktørene i mat- og drikkebransjen tett. 
MATVAREWATCH: Det nye teamet til redaktør Christine Gulbrandsen (bak t.h.) Anders Hustveit Gerhardsen, Synnøve Prytz Berset og Synne Piyawan Kringsjaa(bak t.v.)
MATVAREWATCH: Det nye teamet til redaktør Christine Gulbrandsen (bak t.h.) Anders Hustveit Gerhardsen, Synnøve Prytz Berset og Synne Piyawan Kringsjaa(bak t.v.)

Dekningen av selskapene i den norske næringsmiddelindustrien blir fra og med i dag betydelig sterkere når Watch Media lanserer MatvareWatch. Den nye avisen skal levere uavhengig, kritisk og fair næringslivsjournalistikk om selskapene og nøkkelpersonene i bransjen.

- Hvert eneste år skapes det enorme verdier i næringsmiddelindustrien. Vi skal dekke verdiskapningen som skjer hos produsenter, bedrifter og konsern som driver med alt fra kjøtt, fisk og meieri til drikke, korn og andre typer mat- og drikkerelatert produksjon med overblikk og sterk innsikt i bransjen, sier redaktør Christine Gulbrandsen i MatvareWatch.

Hun leder en redaksjon bestående av journalistene Anders Hustveit Gerhardsen, Synnøve Prytz Berset og Synne Piyawan Kringsjaa. 

Syvende nisje

Dette er Watch Medias syvende næringslivsavis i Norge. Selskapet har fra før FinansWatch, AdvokatWatch, EiendomsWatch, EnergiWatch, MedWatch og HandelsWatch.

- Med MatvareWatch fortsetter vi vår ambisiøse vekststrategi. Norsk næringsliv har tatt godt imot våre seks første nisjemedier, og vi ser frem til å kunne levere relevant næringslivsjournalistikk om nok en viktig bransje, sier sjefredaktør og landsjef Kristin Stoltenberg i Watch Media Norway.

Watch Media er en del av det danske mediekonsernet JP/Politikens Hus, som blant annet eier Jyllands-Posten, Politiken og EkstraBladet. Siden 2010 har morselskapet Watch Medier lansert 17 digitale bransjemedier i Danmark og to i Tyskland. I tillegg har Watch Media en Oslo-korrespondent for internasjonale ShippingWatch. 

MatvareWatch blir søsteravisen til danske FødevareWatch. I en bransje der mange aktører jobber på tvers av landegrensene forventes det tett samarbeid mellom de to redaksjonene.

- Vi gleder oss til å komme i gang med et ambisiøst og målrettet arbeid om å bli den aller beste avisen for bransjen, sier Gulbrandsen.


Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også