SNN om kommunikasjon rundt rentehevningene: – Vi tror sterkt på både å forenkle og å gjenta budskapene

Sparebank 1 Nord-Norge (SNN) mener at tydelige signaler ofte fører til mindre frustrasjon hos kundene.
Kommunikasjon, samfunn og bærekraft i Sparebank 1 Nord-Norge (SNN), Stein Vidar Loftås. | Foto: SpareBank 1 Nord-Norge
Kommunikasjon, samfunn og bærekraft i Sparebank 1 Nord-Norge (SNN), Stein Vidar Loftås. | Foto: SpareBank 1 Nord-Norge

Fra midten av august til begynnelsen av november har styringsrenten blitt satt opp med 1,25 prosentpoeng til 2,50 prosent. Bakteppet er den høye inflasjonen som var på 7,5 prosent i oktober, som er siste publiserte tall fra Statistisk sentralbyrå. Den bratte renteoppgangen og presset på folks privatøkonomi har fått flere personer til å gå ut i pressen, både i artikler og kronikker.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også