Nordea om Olga-dommen: Blir viktigere enn noensinne å forebygge svindel

Nordea har i likhet med mange andre banker i Norge ventet på høyesterettsdommen om Olga-svindel. Avgjørelsen i saken fordrer økt innsats til forebygging, mener Nordea.
Advokat Siri Hafeld Grieg i Nordea. | Foto: Nordea
Advokat Siri Hafeld Grieg i Nordea. | Foto: Nordea

Onsdag falt høyesteretts dom i Olga-saken. Høyesterett fant der at en bankkunde som har blitt svindlet uten forsettlig å ha brutt avtalevilkårene til BankID ikke skal bære tapet selv, men få tapet dekket av banken.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også