Nordea håper høyesterettsdom vil gi avklaring rundt ansvarsfordeling i svindelsaker
I løpet av august skal Høyesterett sin dom om «Olga-svindel» komme. Nordea befinner seg nå i en lignende sak og ser spent på presedensen som settes.
![Advokat Siri Hafeld Grieg i Nordea. | Foto: Nordea](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article14280564.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Siri%2520Hafeld%2520Grieg.jpg)
Nordea har nylig blitt pålagt å stå for tilbakebetaling til en kunde som ble utsatt for såkalt Olga-svindel. Kunden ble oppringt av noen som utga seg for å jobbe i Nordea, og svindleren skal ha fått tatt ut penger i to omganger. Nordea fikk stoppet overføringene etter to ganger, og også tilbakeført noe av pengene.
Allerede abonnent?Logg inn her
Les hele artikkelen
Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.