Nordea må betale etter at kunde ble utsatt for svindel
En kunde hos Nordea ble oppringt av noen som utga seg for å være fra banken. Like etter ble det overført penger i to omganger fra kundens konto.
![Nordea må betale for kunde som ble svindlet. | Foto: PR/Nordea](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article14272445.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7m43706zrue1icflbj2u.jpg)
En Nordea-kunde har klaget inn banken for Finansklagenemnda etter at hun ble utsatt for svindel. Kvinnen ble oppringt av noen som utga seg for å være fra Nordea, og svindleren skal ha fått ut 78.089,33 kroner fra kvinnens konto over to overføringer. Det skal ha vært forsøkt fire overføringer, men Nordea stoppet de to siste.
Allerede abonnent?Logg inn her
Les hele artikkelen
Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.