Eika-kunder fikk feilaktig trekk på konto

Bankkunder hos Eika opplevde å plutselig bli trukket penger på bankkontoene sine tirsdag. Lokalbankgruppen jobber med å rette feilen.
Hege Toft Karlsen Konsernsjef i Eika Gruppen. | Foto: Eika Gruppen
Hege Toft Karlsen Konsernsjef i Eika Gruppen. | Foto: Eika Gruppen
NTB

– Dette er sterkt beklagelig, og vi jobber med å få ordnet problemet så raskt som mulig. Feilen oppsto i forbindelse med retting av feil hos en av våre underleverandører, som førte til følgefeil i våre kjernesystemer, sier informasjonsdirektør Sigurd Ulven i Eika Gruppen til Oppland Arbeiderblad.

Eika-kunder over hele landet fikk seg en overraskelse da de sjekket nettbanken tirsdag kveld, skriver avisen.

– På grunn av en feil har enkelte kunder feil saldo på konto. Vi beklager de ulempene dette medfører og jobber med å rette feilen, skriver Eika Gruppen til sine kunder.

Ulven forteller til avisen at bevegelser på kunders kontoer er reversert, slik at mange har fått minussaldo.

– På nåværende tidspunkt er det vanskelig å si noe om når det kan rettes opp, men det skjer så raskt som mulig, sa Ulven litt før klokken 20.30.

Eika Gruppen er finanskonsernet i Norges største allianse av lokalbanker med et samarbeid med over 50 banker.

Mindre effekter fra pandemien ga stort hopp i resultatene for Romsdal Sparebank

Sørlandsbanker med fusjonsavtale: – Vi har veldig stor konkurranse fra både store og mindre banker

Tinn sparebank med et år «på det jevne»

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også