Eika-kunder fikk feilaktig trekk på konto
![Hege Toft Karlsen Konsernsjef i Eika Gruppen. | Foto: Eika Gruppen](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12350013.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Hege%2520T%2520Karlsen%2520Eika.jpg)
– Dette er sterkt beklagelig, og vi jobber med å få ordnet problemet så raskt som mulig. Feilen oppsto i forbindelse med retting av feil hos en av våre underleverandører, som førte til følgefeil i våre kjernesystemer, sier informasjonsdirektør Sigurd Ulven i Eika Gruppen til Oppland Arbeiderblad.
Eika-kunder over hele landet fikk seg en overraskelse da de sjekket nettbanken tirsdag kveld, skriver avisen.
– På grunn av en feil har enkelte kunder feil saldo på konto. Vi beklager de ulempene dette medfører og jobber med å rette feilen, skriver Eika Gruppen til sine kunder.
Ulven forteller til avisen at bevegelser på kunders kontoer er reversert, slik at mange har fått minussaldo.
– På nåværende tidspunkt er det vanskelig å si noe om når det kan rettes opp, men det skjer så raskt som mulig, sa Ulven litt før klokken 20.30.
Eika Gruppen er finanskonsernet i Norges største allianse av lokalbanker med et samarbeid med over 50 banker.
Mindre effekter fra pandemien ga stort hopp i resultatene for Romsdal Sparebank
Sørlandsbanker med fusjonsavtale: – Vi har veldig stor konkurranse fra både store og mindre banker