Nisjebank starter med videorådgivning: – Vi kan være både teknologidrevet og personlig

Northmill introduserer videorådgivning for å skape en relevant og personlig bankopplevelse.
Foto: PR / Northmill
Foto: PR / Northmill

Den svenske nisjebanken Northmill introduserer Wemeet, en tjeneste som gjør at kundene kan bestille et personlig videomøte og få hjelp med privatøkonomien. Banken ser på initiativet som et skritt mot å skape en relevant og personlig bankopplevelse, det skriver Northmill i en pressemelding.

– Vi ønsker å vise at du kan være en teknologidrevet bedrift og samtidig være personlig. Dette er Northmills mål og vi ser det samme skje i andre bransjer som helseteknologi, hvor behovet for å føle seg trygg er stort, kommenterer administrerende direktør i Northmill, Tord Topsholm, i pressemeldingen.

Wemeet introduseres nå ut i en første versjon, men tjenesten er testlansert blant eksisterende Northmill-brukere.

Når det kommer til folks økonomiske helse er tillit viktig og der spiller muligheten for et personlig møte en stor rolle. Vi gjør Wemeet tilgjengelig for alle kunder samtidig, uttaler leder av kundesenteret i Northmill, Daniel Karlsson, i pressemeldingen.

Mener hvitvaskings-reglene er utydelige

I Sverige kan banker behandle mistenkelige transaksjoner automatisk: – Loven er teknisk nøytral

Tidligere banksjef omkom i ulykke

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også