Sparebank 1 Østlandet: – Vi ønsker aldri å møte en kunde i retten
Fra Sparebank 1 Østlandet er fem Olga-saker klaget inn til nemnda. – Banken er prinsipielt uenig med Finansklagenemnda på flere punkter, sier Bjørnar Mickelson, informasjonssjef i banken.
![– Vi ønsker aldri å møte en kunde i retten, og det var en vanskelig vurdering også for oss da vi valgte å gå videre med saken, sier Bjørnar Mickelson. | Foto: SpareBank 1 Østlandet](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12403622.ece/ALTERNATES/schema-16_9/200729-MICKELSON-BJORNAR_13.png)
– Vi mener fortsatt tingrettens konklusjon om at banken ikke kan holdes ansvarlig er riktig. Vi er uenige i lagmannsrettens vurdering om at kunden ikke er ansvarlig når koder og passord gjentatte ganger deles med uvedkommende i telefonsamtale på denne måten, sier Sparebank 1 Østlandets informasjonssjef Bjørnar Mickelson.
Allerede abonnent?Logg inn her
Les hele artikkelen
Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.