Sparebank 1 Østlandet: – Vi ønsker aldri å møte en kunde i retten

Fra Sparebank 1 Østlandet er fem Olga-saker klaget inn til nemnda. – Banken er prinsipielt uenig med Finansklagenemnda på flere punkter, sier Bjørnar Mickelson, informasjonssjef i banken.
– Vi ønsker aldri å møte en kunde i retten, og det var en vanskelig vurdering også for oss da vi valgte å gå videre med saken, sier Bjørnar Mickelson. | Foto: SpareBank 1 Østlandet
– Vi ønsker aldri å møte en kunde i retten, og det var en vanskelig vurdering også for oss da vi valgte å gå videre med saken, sier Bjørnar Mickelson. | Foto: SpareBank 1 Østlandet

–  Vi mener fortsatt tingrettens konklusjon om at banken ikke kan holdes ansvarlig er riktig. Vi er uenige i lagmannsrettens vurdering om at kunden ikke er ansvarlig når koder og passord gjentatte ganger deles med uvedkommende i telefonsamtale på denne måten, sier Sparebank 1 Østlandets informasjonssjef Bjørnar Mickelson.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også