FinansWatch

DNB om «bank uten internett»: – Bra for oss om kunden kan betjene seg selv

Kundene i Norge blir bedre til å ta i bruk de digitale tjenestene i bank. Men hos DNB har de nå over 50.000 kunder meldt på tjenesten «bank uten internett».

Leder for personmarked Ingjerd Blekeli Spiten i DNB. | Foto: Stig B. Fiksdal

DNB sin tjeneste «bank uten internett» går ut på å gi de kundene som ikke ønsker, eller klarer, å benytte seg av de digitale tjenestene en mulighet til å ta hånd om sin egen økonomi. Målet for tjenesten er at det skal hjelpe både kundene og banken.

– Nå har vi over 50.000 kunder. Det aller meste av kundekommunikasjon skjer digitalt. Derfor hadde vi heller ikke hørt like mye fra disse kundene før vi startet arbeidet med bank uten internett. Før lansering i 2018 gjorde vi et omfattende innsiktsarbeid for å finne ut av hvordan disse kundene ønsket å benytte seg av våre banktjenester. Meningen er at det skal være bra for kundene, men det er også bra for oss om de kan betjene seg selv, sier leder for personmarked Ingjerd Blekeli Spiten i DNB, til FinansWatch.

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Les også

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch