Sparebanken Vest gjør helomvending på formidlingshonorar etter tilbakemeldinger fra kunder

Vestlandsbanken endrer nå måten banken får betalt for distribusjon av verdipapirfond på til sine kunder. Og etter flere tilbakemeldinger fra kundene senker banken sitt nye formidlingshonorar.
Leder for sparing og plassering Morten Oehme i Sparebanken Vest. | Foto: Sparebanken Vest
Leder for sparing og plassering Morten Oehme i Sparebanken Vest. | Foto: Sparebanken Vest

Sparebanken Vest gjør som flere andre banker og kutter ut returprovisjonen på sine fond og innfører et formidligshonorar. Bakgrunnen for endringen er regulatoriske krav i EU-regelverket MiFID II som ønsker at det skal bli enklere for kundene å få innsikt i hvilke kostnader det faktisk er å spare i fond.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også