SMN opplever at markedspresset er stort og at kostnadene øker
Derfor trekker konsernsjefen i banken humoristisk frem at han er på flørtern og inviterer til fusjon. – Vi tror på god vekst og har klare mål om å ta markedsandeler innen alle våre forretningsområder. Samtidig er ikke vekst alene godt nok for å løse kostnadsutfordringen, sier konsernsjef Jan-Frode Janson i SpareBank 1 SMN.
![– For å både være nær og oppnå skalafordeler søker vi aktivt samarbeid, sier konsernsjef Jan-Frode Janson i SpareBank 1 SMN. | Foto: Sparebank 1 SMN](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12483384.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Jan-Frode%2520Janson%2520Sparebank%25201%2520SMN%252016_9.jpg)
Sparebankene har tatt markedsandeler i utlånsmarkedet de seneste årene, slår en Deloitte-rapport frem. Rapporten fra juni i år viser at sparebankene fra 2010 til 2020 økte sin markedsandel med 4,5 prosentpoeng. En samlet sparebanksektoren har nå en markedsandel på 32,4 prosent i utlånsmarkedet.
Allerede abonnent?Logg inn her
Les hele artikkelen
Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.