Nordea vil vise at bankfolk er vanlige folk

I den nye kampanjen til Nordea er det ikke skuespillere, men tre ansatte som vises på skjermen. Målet er å vise at bankfolk er vanlige folk, akkurat som kundene.
Foto: Philip Davali, Ekstra Bladet
Foto: Philip Davali, Ekstra Bladet

– Vi skal vise at vi bankfolk er vanlige folk slik som kundene våre. Vi lever forskjellige liv og har forskjellige drømmer og behov, derfor er vi godt rustet til å forstå og hjelpe dem, sier prosjektleder for Nordea-kampanjen Berit Palmer til kom24.no

Det er ansatte og ikke profesjonelle skuespillere som vises i videoene, og opptakene er i all hovedsak gjort hjemme hos de ansatte. Palmer forteller til kom24.no at håpet er at kampanjen skal skape et mer personlig forhold til Nordea og øke folks positive oppfatning av banken.

– De ansatte var godt informert i forkant om at de måtte være villige til å åpne hjemmene sine for filmopptak og by på seg selv. Dette skulle være ekte, de skulle ikke være skuespillere for en dag, men helt og holdent seg selv i sine egne omgivelser. Det var ingen faste manus til filmene, og alt innhold har blitt til i samtalen mellom regissøren og den ansatte, men selvfølgelig rundt forhåndsdefinerte temaer, sier Palmer til kom24.no

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også