Bekymrer seg over ny trend i sosiale medier: – Vi har ingen planer om å gå i konkurranse med dem
Det er blitt flere influensere som deler investeringsråd gjennom sosiale medier, såkalte finfluensere. Men kommunikasjonsrådgiver i DNB, Vidar Korsberg Dalsbø, ser flere problemer med den type rådgiving.
![Kommunikasjonsrådgiver i DNB, Vidar Korsberg Dalsbø. | Foto: DNB](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/13143229/8b0za9/ALTERNATES/schema-16_9/vidar-korsberg-dalsb-3_6514991173_o-1728x1152.jpg)
– Det er fullt mulig å lære seg investeringsfaget og å bli god på det på egenhånd. Og det er flott at finfluenserne inspirerer ungdom til å spare penger. Men jeg ville vært forsiktig med hvilke investeringsråd jeg tok fra én person i sosiale medier, sier kommunikasjonsrådgiver i DNB, Vidar Korsberg Dalsbø til FinansWatch.
Allerede abonnent?Logg inn her
Les hele artikkelen
Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.