Bekymrer seg over ny trend i sosiale medier: – Vi har ingen planer om å gå i konkurranse med dem

Det er blitt flere influensere som deler investeringsråd gjennom sosiale medier, såkalte finfluensere. Men kommunikasjonsrådgiver i DNB, Vidar Korsberg Dalsbø, ser flere problemer med den type rådgiving.
Kommunikasjonsrådgiver i DNB, Vidar Korsberg Dalsbø. | Foto: DNB
Kommunikasjonsrådgiver i DNB, Vidar Korsberg Dalsbø. | Foto: DNB

– Det er fullt mulig å lære seg investeringsfaget og å bli god på det på egenhånd. Og det er flott at finfluenserne inspirerer ungdom til å spare penger. Men jeg ville vært forsiktig med hvilke investeringsråd jeg tok fra én person i sosiale medier, sier kommunikasjonsrådgiver i DNB, Vidar Korsberg Dalsbø til FinansWatch.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også