FinansWatch

Bekymrer seg over ny trend i sosiale medier: – Vi har ingen planer om å gå i konkurranse med dem

Det er blitt flere influensere som deler investeringsråd gjennom sosiale medier, såkalte finfluensere. Men kommunikasjonsrådgiver i DNB, Vidar Korsberg Dalsbø, ser flere problemer med den type rådgiving.

Kommunikasjonsrådgiver i DNB, Vidar Korsberg Dalsbø. | Foto: DNB

– Det er fullt mulig å lære seg investeringsfaget og å bli god på det på egenhånd. Og det er flott at finfluenserne inspirerer ungdom til å spare penger. Men jeg ville vært forsiktig med hvilke investeringsråd jeg tok fra én person i sosiale medier, sier kommunikasjonsrådgiver i DNB, Vidar Korsberg Dalsbø til FinansWatch.

– Hos DNB sitter det hele team for å klare å analysere deler av markedet. Da må jeg spørre meg hvordan én person har tid til å gjøre inngående analyser av hele markedet alene, legger han til.

Les hele artikkelen

Få 21 dagers fri tilgang.
Ingen kredittkort nødvendig.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Les også

Relaterte

Trial banner

Siste nytt

Siste nytt fra EiendomsWatch

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger