FinansWatch

Bankkonsulenter: Kundeflukt ved fusjon er helt normalt

Konsultenthuset Simon-Kucher & Partners sier alt som har skjedd med Sbanken etter oppkjøpstilbudet er helt normalt. Å passe ekstra godt på kundene i banken som blir overtatt ved en funksjon er avgjørende, mener de.

Morten Kaae Sørensen, partner i Simon-Kucher & Partners. | Foto: Simon-Kucher & Partners

I forrige uke bød DNB totalt 11,1 milliarder kroner for alle aksjene i Sbanken. Nyheten skapte store ringvirkninger, blant annet må Sbanken konstatere at enkelte kunder er misfornøyde med den potensielle utviklingen og at enkelte allerede har byttet bank.

Dette er ifølge konsulenthuset Simon-Kucher & Partners helt normalt. En stor endring, som et oppkjøp eller en fusjon, gir en naturlig anledning for kundene å vurdere alternativer. Som oftest er det kundene i den virksomheten som blir overtatt som ser etter alternativer.

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Les også

Siste nytt

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch