Bankkonsulenter: Kundeflukt ved fusjon er helt normalt

Konsultenthuset Simon-Kucher & Partners sier alt som har skjedd med Sbanken etter oppkjøpstilbudet er helt normalt. Å passe ekstra godt på kundene i banken som blir overtatt ved en funksjon er avgjørende, mener de.
Morten Kaae Sørensen, partner i Simon-Kucher & Partners. | Foto: Simon-Kucher & Partners
Morten Kaae Sørensen, partner i Simon-Kucher & Partners. | Foto: Simon-Kucher & Partners

I forrige uke bød DNB totalt 11,1 milliarder kroner for alle aksjene i Sbanken. Nyheten skapte store ringvirkninger, blant annet må Sbanken konstatere at enkelte kunder er misfornøyde med den potensielle utviklingen og at enkelte allerede har byttet bank.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
Skal inneholde minst 2 tegn
Skal inneholde minst 2 tegn

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

Start abonnementet ditt her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også