Ny kreditt-tjeneste kaprer 10.000 kunder i måneden

På mindre enn to år har Defero passert 100.000 kunder, og i 2021 har selskapet lønnsom drift.
Foto: Colourbox
Foto: Colourbox

Defero.no har siden lanseringen i mai 2019 passert 100.000 kunder, skriver Finansavisen. Ifølge selskapet er både veksten profitabel samtidig som de ser på nye markeder, og utvidelse av tjenesten.

– Vi er konservative med hvordan vi bruker både tid og kapital. Vi får rundt 10.000 nye medlemmer hver måned, men kunne fint både doblet og tredoblet dette om vi ønsket. Og nettopp det er planen nå. Vi skal avslutte året med mellom 200.000 og 250.000 medlemmer, og deretter er 1 million neste mål, sier daglig leder i Defero Eigil Arff Tarjem, til Finansavisen.

Defero er en gratis forbrukertjeneste som gir privatpersoner muligheten til å kredittsjekke seg selv med data fra CreditSafe. Tanken er at man skal få muligheten til å få best mulig vilkår på viktige finansprodukter og tjenester som for eksempel huslånet, men også bidra til at bedre oversikt en hjelp til å forbedre egen økonomi. 

– Flere oppgir at de har fått lavere rente etter å ha konfrontert banker med disse opplysningene. Vi ønsker å hjelpe folk med å få bedre betingelser, sier Tarjem til Finansavisen.

Defero hadde sitt første hele driftsår i 2020, hvor de omsatte for 2,8 millioner kroner.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også

MEST AV DE NORSKE: Henrik Høye, adm. dir i Protector Forsikring topper lønnslisten blant lederne av de norske forsikringsselskapene. | Foto: Protector Forsikring

Dette tjener forsikringstoppene

For abonnenter