Sollers Consulting: IT-utvikling preger kundekampen i bransjen

Svært mange banker har like IT-kjernesystemer. Dermed må differensiering og konkurransefortrinn skapes gjennom det de bygger rundt kjernen. Slawek Gdyk i Sollers Consulting spår at konkurransen flyttes fra finansiell styrke til hvor attraktive de digitale tjenestene er.
Seniorkonsulent Slawek Gdyk i Sollers Consulting. | Foto: Sollers Consulting
Seniorkonsulent Slawek Gdyk i Sollers Consulting. | Foto: Sollers Consulting

– Vi ser økt interesse for såkalt «low code systems» som er enkle å implementere med eksisterende IT kjernesystemer i banker, med rask set-up og som er enkle å modifisere. Å bytte kjernesystem er ikke et spørsmål hvor ledere tar en kjapp beslutning, til det krever det for mye tid og penger. Derfor ser de på veier rundt. Digitale banker er godt posisjonert til å dra fordel av digitaliseringstrenden ettersom de ikke har noen IT-gjeld og kan bruke moderne og fleksible systemer.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
Skal inneholde minst 2 tegn
Skal inneholde minst 2 tegn

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

Start abonnementet ditt her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også