FinansWatch

Jbf bank og forsikring: – Månedlige oppgraderinger gir effektivitetsløft

Roger Røren i Jbf bank og forsikring mener månedlige programvareoppdateringer av selskapets kjerneforsikringssystemer er innovativt, og skiller seg ut fra hvordan man jobber på i bransjen.

Roger Røren, CIO i Jbf bank og forsikring. | Foto: Jbf

Jbf bank og forsikring har nylig gått over til månedlig programvareoppdateringer av selskapets kjerneforsikringssystemer i SaaS-regimet til den nederlandske leverandøren Keylane. Den har ifølge selskapet gitt økt fleksibilitet, færre komplikasjoner, mindre nedetid og mer frihet til forretningsutvikling.

– Jbf ble første norske forsikringsselskap som gikk over til SaaS-plattformen til Keylane allerede i 2019. Da var det kun kvartalsvis programvareoppgraderinger som var mulig. Vi har i lang tid hatt et prosjekt om å gå over til månedlig utrulling av programvareoppdateringer, som vi endelig er i mål med, forteller Roger Røren, CIO i Jbf bank og forsikring, i en pressemelding.

Røren mener det er innovativt for bransjen og måten man jobber på.

– I forsikringsbransjen er det vanlig med store oppgraderingsprosjekter inntil et par ganger i året. Da kan det ofte oppstå problemer ved lansering. Med månedlig utrulling av oppdateringer kan vi ta i bruk ny og oppgradert funksjonalitet løpende, uten å bruke mye tid på oppgraderinger. I stedet kan vi bruke tiden på forretningsutvikling og dra nytte av funksjonaliteten vi til enhver tid får servert, sier Røren videre.

Jbj har samarbeidet samarbeidet med det nederlandske programvareselskapet Keylane de siste årene. Røren legger ikke skjul på at dette har vært et viktig prosjekt, og det har vært viktig med godt samarbeid.

– Teamene hos Jbf har jobbet tett sammen med Keylane for å nå denne milepælen. Utrullingen gikk sømløst, og samarbeidet har vært effektivt. Dette har vært et viktig prosjekt for oss, og vi er veldig fornøyde med at løsningen nå er på plass. Vi kan takke alle de involverte for et fremragende resultat,

Jbf bank og forsikring er et finanskonsern bestående av en sparebank og et forsikringsselskap. Jbf har en eksklusiv kundegruppe ved at de tilbyr forsikringer kun til ansatte som jobber i selskaper knyttet til jernbane og barn av aktive kunder.

Selskapet har en kundegruppe på rundt 150.000 personer, og bankdelen av virksomheten er en sparebank i Eika-alliansen.

Mer fra FinansWatch

Les også

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch