FinansWatch

Danske Bank har funnet feil i purregebyr hos norske kunder

Danske Bank har de siste månedene rullet opp en stor, intern sak i Danmark hvor et stort antall kunder har blitt avkrevd for mye i inkassosalærer og gebyrer. Nå sier banken at feilen har rammet også norske kunder, men i lite omfang

Den såkalte «inkassosaken» i Danske Bank har også rammet enkelte norske kunder. | Foto: Magnus Eidem

I en pressemelding sendt til danske medier i dag, gjør Danske Bank rede for arbeidet med å rydde opp i en rekke saker hvor de har krevd for store inkassogebyrer av sine bedriftskunder.  De har tidligere funnet feil hos et stort antall personkunder.

Under punktet om purregebyr og forsikelsesrenter skriver banken:

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

– Bulder Bank skal alltid vera ein utfordrar

– Vi skal halde på utfordrarposisjonen og vil heile tida søkje etter nye måtar og løyse kundane sine utfordringar på, seier direktør i Bulder Bank, Torvald Kvamme, til FinansWatch.

Les også

Relaterte

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch