Danske Bank har funnet feil i purregebyr hos norske kunder

Danske Bank har de siste månedene rullet opp en stor, intern sak i Danmark hvor et stort antall kunder har blitt avkrevd for mye i inkassosalærer og gebyrer. Nå sier banken at feilen har rammet også norske kunder, men i lite omfang
Den såkalte «inkassosaken» i Danske Bank har også rammet enkelte norske kunder. | Foto: Magnus Eidem
Den såkalte «inkassosaken» i Danske Bank har også rammet enkelte norske kunder. | Foto: Magnus Eidem

I en pressemelding sendt til danske medier i dag, gjør Danske Bank rede for arbeidet med å rydde opp i en rekke saker hvor de har krevd for store inkassogebyrer av sine bedriftskunder.  De har tidligere funnet feil hos et stort antall personkunder.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også